Wielu osobom pozycjonowanie kojarzy się z bardzo dużą rywalizacją, ze względu na konieczność walki z podmiotami z całego kraju. Choć czasami jest to prawda, w rzeczywistości bardzo często walkę toczy się jedynie lokalnie. Otóż pozycjonowanie w Szczecinie może być ograniczone tylko do miasta lub nawet kilku dzielnic. Czym jest pozycjonowanie lokalne? Komu i jak może pomóc? Wyjaśniamy!
Czym jest pozycjonowanie Szczecin – znaczenie działania lokalnego
Pozyskiwanie klientów z okolicy jest możliwe na wiele sposobów. Jak się okazuje, jednym z nich jest też pozycjonowanie. Decydując się na pozycjonowanie Szczecin, rozpoczynasz rywalizację z podmiotami z Twojej okolicy. Tego typu SEO to pozycjonowanie nie tylko na konkretne frazy, ściśle związane z Twoją działalnością. Każdej takiej frazie musi towarzyszyć słowo lub fraza, które określi lokalizację. Chodzi o to, aby pozyskać klientów z danego miasta lub dzielnicy.
Pozycjonowanie lokalne i jego znaczenie dla podmiotów lokalnych
Nie ma wątpliwości, że dla firm działających tylko lokalnie, pozycjonowanie w Szczecinie, czy też ograniczone do dzielnicy, ma ogromne znaczenie. Dzięki niemu klienci poszukujący usługi w określonym regionie, trafiają właśnie na daną firmę. Co więcej, zaczynają coraz lepiej rozpoznawać markę. Staje im się ona zatem bliższa, ponieważ udowodniono, że to co lepiej znamy, jest nam bliższe. Natomiast to co bliskie, jest chętniej wybierane. Innymi słowy, pozycjonowanie lokalne ma na celu nie tylko zdobyć klienta tu i teraz, ale również znacząco zwiększyć rozpoznawalność marki. W przyszłości z pewnością przełoży się to na wymierną korzyść.
Pozycjonowanie lokalne dla firm działających na większą skalę
Jak się okazuje, na pozycjonowanie decyduje się wiele firm, które działają w całej Polsce. Mowa tutaj zarówno o przedsiębiorstwach, które posiadają swoje oddziały w Szczecinie, jak i takich, które działają tylko online. Dlaczego Ci ostatni decydują się wydawać pieniądze na pozycjonowanie lokalne? Ponieważ dzięki niemu zyskują wielu klientów.
Okazuje się, że użytkownicy internetu często wpisują w wyszukiwaniach lokalizację, mimo że wcale nie zależy im na kupowaniu produktów w sklepie zlokalizowanym w danym mieście. Nazwę miasta wpisują z rozpędu lub z przyzwyczajenia. Jeszcze inni rzeczywiście chcą znaleźć firmę w Szczecinie, jednak dopuszczają możliwość skorzystania z usługi firmy zlokalizowanej gdzie indziej, jeśli otrzymają atrakcyjną ofertę. Oznacza to mniej więcej tyle, że pozycjonowanie to propozycja zarówno dla firm lokalnych, jak i ogólnopolskich.