Każdego dnia w biurach drukuje się ogromne ilości przeróżnych dokumentów. Z tego powodu dobra drukarka to jeden z najważniejszych sprzętów, który ma ogromny wpływ na komfort pracy. Nie wiesz, jak wybrać odpowiednie urządzenie do swojego biura? Służymy pomocą!
Krok pierwszy — odpowiedni rodzaj drukarki
Na samym początku warto wybrać odpowiedni typ drukarki. Rodzajów tego sprzętu jest naprawdę dużo i mają one kluczowy wpływ na to, jak on będzie pracować. Wyróżnia się dokładnie cztery typy. Są to kolejno drukarki atramentowe, laserowe, termiczne oraz igłowe.
Do użytku biurowego w przypadku drukowania głównie dokumentów najlepiej sprawdzi się drukarka laserowa lub atramentowa. Modele termiczne oraz igłowe lepiej sprawdzą się do druku wielkoformatowego, oraz wykonywania nadruków na plastiku, ceramice, czy też tkaninach.
Krok drugi — sprawdź parametry
Poza samym rodzajem drukarki bardzo ważne będą też jej parametry. Te należy dostosować do tego, jak będziemy korzystać z urządzenia. Przed zakupem warto więc oszacować to, jak dużo wydruków będziemy wykonać z pomocą drukarki i co będziemy drukować najczęściej. Można też zastanowić się, czy potrzebujemy czasem skanować i kopiować dokumenty oraz, czy potrzebujemy druku dwustronnego.
Te cztery kwestie są najważniejsze przy wyborze odpowiedniej drukarki do biura. W przypadku dużej ilości wydruków bardzo ważna będzie szybkość, z jaką są wykonywane. Istotne będą również koszty eksploatacji. Druk dwustronny oraz możliwość skanowania i kopiowania po prostu znacząco ułatwia pracę. W ten sposób można na przykład szybko odsyłać podpisane dokumenty, czy też oszczędzić papier, drukując informacje na obu stronach kartki.
Krok trzeci — zapoznaj się z wygodą użytkowania
Dla własnej wygody do biura warto wybierać drukarki, które bez problemów łączą się z siecią Wi-Fi oraz przez port Ethernet. Znacząco ułatwi to drukowanie oraz usprawni pracę. W ten sposób można być pewnym, że wybrane urządzenie będzie dobrze służyć w biurze.