Prowadzisz od niedawna własny sklep internetowy i sen z powiek spędza Ci troska o to, w jaki sposób dotrzeć z ofertą do nowych klientów? Odpowiedź na to pytanie może kryć się w zwiększeniu widoczności Twojego sklepu internetowego. Nie wiesz, czym jest pozycjonowanie i jak się za nie zabrać? Spieszymy z wyjaśnieniem! Wiele cennych wskazówek w tym temacie znajdziesz w naszym dzisiejszym poradniku.
Pozycjonowanie na własną rękę czy z doświadczoną agencją?
Chcesz rozpocząć pozycjonowanie sklepu internetowego? Masz kilka opcji do wyboru. Możesz pokusić się o prowadzenie działań na własną rękę, możesz skorzystać z usług freelancera, lub możesz nawiązać współpracę z doświadczoną agencją – np. Seolid. Nie da się ukryć, że agencja seo, czyli wyjście numer trzy, będzie najlepszym rozwiązaniem. Możesz zapytać: dlaczego? Otóż agencja, która działa w branży od przynajmniej kilku lat, to kwintesencja doświadczenia, wiedzy i odpowiednich umiejętności.
Od czego zacząć pozycjonowanie sklepu?
Zanim zdecydujesz się na działania związane bezpośrednio z pozycjonowaniem sklepu internetowego, to przemyśl kwestię audytu SEO. Jest to usługa, dzięki której będziesz w stanie dowiedzieć się, ile pracy trzeba będzie włożyć w sklep, aby wyeliminować z niego błędy, które mogą okazać się przeszkodą w osiągnięciu wyższych pozycji w rankingu. Gdy już optymalizacja zostanie przeprowadzona, można będzie się skupić na pozyskiwaniu wartościowych odnośników do strony pochodzących z serwisów zewnętrznych.
Czy pozycjonowanie sklepu to wyłącznie proces zdobywania linków?
Jeżeli nie masz zbyt dużej wiedzy z obszaru SEO, to może wydaje Ci się, że pozycjonowanie skupia się wyłącznie na pozyskiwaniu linków przychodzących do witryny. Jeszcze kilka lat temu może i faktycznie coś w tym było, jednak nowoczesne strategie pozycjonowania są zdecydowanie bardziej rozbudowane. Istotną rolę w całym procesie odgrywa m.in. seo copywriting. Bez niego nie może być mowy o skutecznym pozycjonowaniu zgodnym z aktualnymi standardami branży.